Op dinsdagavond 29 maart werd de jaarlijkse ledenvergadering gehouden in het Kelrehuus te Kilder.
In totaal mochten we 150 leden begroeten. Na de ledenvergadering werd aan het aanwezige publiek de video getoond van de Video Vaarzen Keuring 2022.

Jurylid Jan Steegink – Okkenbroek

De door Jan Steegink gekeurde vaarzen werden elk beoordeeld tijdens een eerder bedrijfsbezoek waarbij ze op video en foto werden gezet.  Op deze dinsdagavond werd de uitslag door hem bekend gemaakt.

Hieronder de top drie klasseringen per rubriek (roodbont- flekvieh-zwartbont).

Roodbont

• Kampioen RB – Hilde 1 – v. Jacuzzi-Red – Mans Wijnands – Stokkum
  • Reserve Kampioen RB – Evertje 320 – v. Baltrum – Janneke Diersen – Varsselder
  • Eervolle vermelding – Diekers Hilary 37 – v. Mr Blondin Warrior-Red – Guiseppe & Daan Eiting – Rekken

Fleckvieh

• Kampioen FLV – Arnika – v. Washita – Raymond Luesink – Halle
  • Reserve Kampioen FLV – Thea – v. Bfg Mahango – Arjen & Gerben Abbink – Hengelo GLD
  • Eervolle vermelding – Josephien 4 – v. Raldi – Jarno Reinders – Heelweg

Zwartbont

• Kampioen ZB – Bots Coba 39 – v. Big Malki – Kim Bleumink – Rekken
  • Reserve Kampioen ZB – Hallerdijk Helga 73 – v. De-Su 11620 Nirvana – Demi Wolsink – Halle
  • Eervolle vermelding – Boukje 66 – v. Our-Favorite Upgrade – Herbert te Selle – Winterswijk Ratum

Grote winnares werd Kim Bleumink van melkveebedrijf Bots uit Rekken. Ze behaalde met haar Bots Coba 39 drie prijzen binnen deze avond waaronder – kampioen zwartbontalgemeen kampioen   en publiekskampioen video vaarzen keuring 2022.  Een prachtig resultaat!

Daarnaast waren er nog een aantal extra prijzen te verdelen. Hieronder de prijswinnaars.

• Algemeen Reserve kampioen VVK 2022: Hilde 1 – v. Jacuzzi-Red – Mans Wijnands – Stokkum
  • Best gepresenteerd: Hallerdijk Helga 73 – v. De-Su 11620 Nirvana – Demi Wolsink – Halle
  • Beste uier: Anneke 46 – v. Swissbec Brekem – Nienke Putman – Laag Keppel
  • Runner-UP (beste nieuwkomers) : Familie Abbink, Hengelo — Silke Memelink, Toldijk

** De prijswinnaars van de VVK 2022 ! **

Kijken terug op een geslaagde avond! We zijn blij als vereniging dat het weer mogelijk was om deze avond te kunnen organiseren. Hieronder de link naar de foto’s met de klasseringen onder de foto vermeld.

Link naar het fotoalbum Video Vaarzen Keuring 2022