Op woensdagavond 27 maart 2024 werd de jaarlijkse ledenvergadering gehouden in het Kelrehuus te Kilder.
In totaal mochten we dit jaar 200 mensen begroeten. Na de ledenvergadering werd aan het aanwezige publiek de video getoond van de Video Vaarzen Keuring 2024.

De door Frank Winter gekeurde vaarzen werden elk beoordeeld tijdens een eerder bedrijfsbezoek waarbij ze op video en foto werden gezet.

In een formule die we hebben toegepast is de eindscore tot stand gekomen uit de onderdelen exterieur (60%) en productie (40%).
Bij de productie zijn de onderdelen gemiddelde celgetal over de uitgevoerde monsternames, de verwachte 305 dagen productie voor kg vet en kg eiwit meegenomen. Op basis van deze cijfers kwam er een totaal exterieur en productie klassering tot stand.

Hieronder de top klasseringen per rubriek (Kruislingen – Fleckvieh – Zwartbont – Roodbont).

Kruislingen (3 deelnemer)

• Kampioen – Keupershof Beatrix – v. Asterix – Hendrik Jan Middelbrink – Megchelen
  • 1b – Merle – v. Andy Red – Julianne Brunsveld – Doetinchem
  • 1c – N Seline 1204 – v. Farnear Roxy Bal 54505 – Thimo Peters – Halle

Fleckvieh (1 deelnemers)

• Eervolle vermelding – Hoheit – v. Gs What Else – Raymond Luesink – Halle

Roodbont (6 deelnemers)

• Kampioen RB – Liz – v. Apple-Pts Attraction Red – Esmee Sleumer – Lochem
  • Reserve Kampioen RB – Diekers Wa Jennefer – v. Mr Blondin Warrior-Red – Daan Eiting – Rekken
  • Eervolle vermelding – Liesje – v. Abundant P – Lisanne Jansen – Laag Keppel
  • Vierde op tal – Marleen Rubels – v. Dg Oh Rubels-Red – Sander Tijhuis – Terborg

Zwartbont (13 deelnemers)

• Kampioen ZB – Bruninkweerd Nova 18 – v. Peak Altabelding – Han Wijnbergen – Warnsveld
  • Reserve Kampioen ZB – Kooifarm Runzel 1 – v. Random – Wim Klein Baltink – Kring van Dorth
  • Eervolle vermelding – Roosje 12 – v. Peak Hotline – Ewald Schut – Harfsen
  • Vierde op tal – Möhoeve Laurona 94 – v. Möhoeve Silver – Lenk Blikman – Ruurlo

Team Laren vol in de prijzen!

Grote winnaars waren dit jaar te vinden in de “hoek” Laren. Naast de prijzen die gewonnen werden door de leden Wim Klein Baltink en Ewald Schut,  was het keuringsliefhebber Han Wijnbergen de onbetwiste kampioen volgens jurylid Frank Winter. Brunikweerd Nova 18 nam de prijzen kampioen zwartbont, algemeen kampioen video vaarzen keuring en als laatste en niet de minste prijs werd ze uitgeroepen als publiekskampioen!

Algemeen en reservekampioen VVK 2024

• Algemeen kampioen: Bruninkweerd Nova 18 – v. Peak Altabelding – Han Wijnbergen – Warnsveld
  • Algemeen Reserve kampioen: Liz – v. Apple-Pts Attraction Red – Esmee Sleumer – Lochem

Extra prijzen
Daarnaast waren er nog een aantal extra prijzen te verdelen. Hieronder de prijswinnaars.

• Runner-UP (beste nieuwkomers) : Lenk Blikman, Ruurlo  – Lisa Gosselink, Silvolde
  • Beste uier: Liz – Apple-Pts Attraction Red – Esmee Sleumer – Lochem
  • Beste Toilet: Jolijn van Spijkeren, Doornspijk

Wij kijken terug op een geslaagde avond! Hieronder de link naar de foto’s met de top vier klasseringen onder de foto vermeld.

Link naar het fotoalbum Video Vaarzen Keuring 2024